Trivsel, respekt, mot og mestring!

Re Fotballklubb

Trivsel, respekt, mot og mestring!

Trener

Som trener i Re FK er det viktig at du gjør deg kjent med klubbens sportplan. Sportsplanen finner du i menyen eller under dokumenter nederst på denne siden. For hjelp til din trenerrolle i Re FK har vi samlet litt nyttig informasjon til deg på denne siden.

Sideinnhold

Utstyr

Dersom du mangler utstyr ta kontakt med vår materialforvalter Kurt Schjølberg.
Tlf.: 94189746 eller epost kurt.schjolberg@vtfk.no

Spillerovergang

Link til samtykkeskjema ved spillerovergang klikk her. Viktig at retningslinjer rundt overganger er fulgt i forkant. Klikk her for mer informasjon.

VEO-kamera

Første kampen du tar VEO i bruk anbefaler vi at du gjør på hjemmekamp. Slik kommer du i gang.

1. Få tilgang
    • Send din e-post adresse og hvilket lag det gjelder til Håvard Øygarden.
    • Last ned App’en VeoCamera for iOS eller Android.
      • Se hjelpevideo for iOS eller Android for mer informasjon om oppsett.
  2. Hvordan booke VEO-kameraet
    • Opprett en aktivitet i Rubic under Trenergruppen og angi:
      • Aktivitetstype VEO-Kamera, ansvarlig og dato du skal bruke kamera.
      • Meld på når aktivteten er opprettet. Hvis andre ønsker å melde inn behov samme dag sett deg på venteliste på aktiviteten.
  3. Oppsett på kampdag
    • Husk å sikre med snorer!
      • Trekantet metallbeslag til snorer skal ligge i veske med kameraadapteret.
      • Snorer tas lettest av når metallbeslaget ikke er feset på stanga.
    • Still inn kamera ved hjelp av Appen slik at du ser hjørneflaggeme på begge sider.
    • Start opptak med App’en, (vi har ikke abonnement på livestream).
    • Stopp opptak ved kampslutt og navngi kampen, angi borte og hjemmelag og annen info.
    • Ta med deg kameraet til Bergsåsen!
  4. Last opp kampen
    • Sett kamera til lading ved sofaen i tilbygget.
    • Skru på kameraet og legg det opp ned for at det skal få god kjøling, ikke i kassen sin.
    • Opplastningen skal starte automatisk og du vil få en e-post om dette og når kamp er ferdig analysert.
  5. Analysere kampen
    • Det er best og enklest å bruke PC’en og deres nettside til å analysere kampen.
    • Angi kampdata for å få satt hendelser automatisk, hvis ikke dette er gjort.
    • Se Veo-supportsiden for mer hjelp eller hør med VEO-ansvarlige for analysehjelp.
  6. Del kampen med laget
    • Klikk på de tre prikkene som vist under, velg Share og deretter Copy Link. Del denne linken under feks nyheter for laget ditt i Rubic.

Ta ansvar og behandle kameraet pent! VEO kameraet er kostbart. Legg det tilbake slik du forventer selv å finne det.

Rubic-veiledninger

Her er noen tips og veiledninger til Rubic. Oppmøtetid for seriekamper er noe som kommer i månedskiftet februar\mars 2024. Det samme med muligheten for å sette at innviterte er påmeldt som standard.

• Banekalenderen i App’en
  • Aktivitetsoversikt i nettleseren
    • Du har også tilgang til aktiviteter i nettleseren, feks hvis du ønsker å bruke PC’en til å administere aktivitene på laget ditt. Gå til Rubic sin aktivitets side her.
  • Administrere laget i nettleseren
    • Med din Rubic bruker gå til Rubic sin nettside her.
  • Invitere til aktivitet/trening
    • Ved opprettelse av ny aktivitet/trening for laget er påkrevde felter riktig forhåndsutfylt for laget, bortsett fra tidspunkt og Rubic lokasjon. Dersom du skal trene på Bergsåsen er det mulig å booke treningsflate direkte.
  • Avlys aktivitet
    • Rediger aktiviteten du ønsker å redigere i APP eller web.
    • Endre status under «Flere innstillinger» som ligger helt nederst/til slutt til Avlyst.
      • I APP’en ligger dette på siste side helt nederst.
  • Bekrefte/avkrefte oppmøte
  • Kamputtak
    • Seriekamper som dukker opp i Rubic gjennom FIKS vil som standard ha innvitert hele laget. Dette er for at alle skal kunne se kampen og ha mulighet til å planlegge.
    • Når du tar ut laget må du derfor først ta bort invitasjonen til rollen som er lagt inn som standard.
    • Legg så inn hver enkelt spiller i forhold til laguttaket ved å trykke på «Legg til» under Inviterte, (som du finner ved siden av slett i bildet ovenfor). Velg person i vinduet som dukker opp og velg personer som ligger på laget ved å trykke på linjen som under viser 0 valgte.
  • Publisere nyhet til gruppe/lag
    • Merk! Til forskjell fra meldinger kan nyhetsinnlegg likes, kommenteres og du vil se hvem som har sett innlegget.
  • Sende meldinger
  • Sett inviterte som standard påmeldt til aktiviteten
    • Dette må du gjøre du når du legger til inviterte på aktiviteten. Du får ikke gjort dette i ettertid! Når du oppretter eller redigerer en aktivitet får du avkrysningen som vist under i legg til inviterte.

FIKS-veiledninger

Dette er laglederens oppgave, men det kan være nyttig informasjon for deg som trener også. Mangler du tilgang i FIKS ta kontakt med FIKS ansvarlig i klubben.

Last ned fil Sportsplan

STØTT OSS MED DIN GRASROTANDEL!

Bli grasrotgiver i dag! Du kan bli grasrotgiver i alle Norsk Tippings kanaler eller ved å sende SMS:

Grasrotandelen 993448605
til